3. Grenzeloos Venlo

Public affairs

Public affairs
Om als Venlo meer impact en slagkracht te hebben op de huidige lokale opgaven (energietransitie, klimaatadaptatie, hoogwaterveiligheid, wonen en sociaal domein) zetten we in op public affairs (PA), en lobby en het verwerven van derde geldstromen in het bijzonder. We professionaliseren onze aanpak en organisatie en gaan de public affairs meer gecoördineerd en gestructureerd aanpakken. In 2022 is al een Limburgse lobby agenda opgesteld waarvan Venlo actief deel uitmaakt. Verdere verfijning voor Venlo volgt later dit jaar. In 2023 wordt gestart met de implementatie. Belangrijke onderdelen zijn: prioriteitsstelling (Venlose lobbyagenda en lobbyfiches per thema), organisatie (investeren in kennis van onze medewerkers en bestuurders) in de vorm van training/ workshops en de inzet van communicatiemiddelen ter ondersteuning van onze boodschap. Deze ontwikkeling moet in samenhang met de ontwikkeling en uitrol van onze city branding strategie, de professionalisering van de verwerving van derde geldstromen en de Limburgse lobbyagenda worden gezien.
City Branding Venlo
Venlo heeft zich de afgelopen decennia ontwikkeld tot een bloeiende economisch krachtige centrumstad binnen de regio Noord-Limburg. Vanuit public affairs en vanuit economisch perspectief is het van belang Venlo als ‘100.000-plus gemeente’ krachtig, eenduidig en vanuit één gedragen (samen met partners, ondernemers, creatieve professionals en inwoners) visie te positioneren. In 2023 ligt de nadruk op de uitwerking van een meerjarige strategie met aandacht voor proces, implementatie en uitvoering.

Deze pagina is gebouwd op 11/24/2022 11:22:57 met de export van 11/24/2022 10:58:31