Middelen per Programmalijn inclusief mutaties reserves | Baten / Lasten | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Public Affairs | Baten | ||||
Lasten | 240 | 300 | |||
Totaal saldo Programmalijn | -240 | -300 |
Begrotingsvoorstellen 2023-2026 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Derde geldstromen | -259 | |||||||
City Branding Venlo | -150 | -300 | ||||||
Overige voorstellen < € 0,1 miljoen | -90 | |||||||
Totaal programmalijn Public affairs | -499 | -300 |
Derde geldstromen | ||||
2023 | 2024 | 2025 | 2026 | |
-359 |
In de begroting is een financiële opgave opgenomen waarbij externe middelen gegenereerd worden die voor bestaande en al gedekte activiteiten en projecten kunnen worden ingezet. Aan deze opdracht is een structureel bedrag verbonden van € 259.000. Voor het jaar 2023 zijn er binnen de programma(’s) aanvullende middelen beschikbaar gekomen waardoor de opgave van 2023 wordt ingevuld.
City Branding Venlo | ||||
2023 | 2024 | 2025 | 2026 | |
-150 | -300 |
In 2023 ligt de nadruk op uitwerking, waarna we tot implementatie en uitrol kunnen overgaan. Dit betreft overigens een meerjarenstrategie. City-branding doe je niet voor één jaar. Voor de uitrol (proces en uitvoering en (uiteindelijke) uitrol) in 2023 en 2024 worden middelen gevraagd. De meerjarige uitrol en bijbehorende middelen maken hier geen deel van uit. Dit vraagt nadere uitwerking en zal op een later moment worden ingebracht in de P&C cyclus.
Als we dit niet doen blijven Venlo en de regio moeite houden met het aantrekken en behouden van mensen om hier te wonen, werken en recreëren. Ook zal de impact van Venlo in Maastricht, Den Haag en Brussel niet wezenlijk vergroten, terwijl de concurrentie met andere regio’s groot is.